odotsml

אלכס סטרניק-תרפיה בצחוק ונונסנס- הסיפור שלי:

הייתי ילד שלא צוחק ולא שמח, שגדל במשפחה שבה היו לא מעט מחלות. הבחירה שלי ללמוד תזונה קלינית היתה בשם הרצון לעזור לבני משפחתי להחלים.
יש לי זיכרונות ילדות שהייתי בורח, מדבר בשפה בלתי ברורה ומדמיין שאני קריין. מי ידע באותם ימים שזה ג’יבריש ושזה יהיה סיפור חיי.

בפעם הראשונה שנתקלתי בשיטת היוגה צחוק היתה בעת שהותי בהודו, כמסייע בהוספיס. רציתי להיות תזונאי בעולם של ארגוני סיוע ברחבי העולם. נתקלתי בספר של ד”ר קטריה ובו תמונה של אנשים מוציאים לשון. הגעתי לפרק אודות חיזוק מערכת החיסון באמצעות היוגה צחוק, משהו בי נדלק.
תרגלתי יוגה צחוק מדי יום יחד עם חבורה של פנסיונרים.
התחלתי להנחות יוגה צחוק בהוספיס ובבית הספר בו התנדבתי, אני והחולים הגוססים.

לאחר כשנה בהודו ובאתיופיה עם אוכלוסיות גוססות חזרתי לארץ וויתרתי על שאיפתי להיות תזונאי בארגוני סיוע.
התחלתי להנחות סדנה בירושלים יחד עם אוטה, בהמלצת ד”ר קתריה. הפקנו את הגעתו של ד”ר קטריה לישראל בסוף 2004. עבדנו מסביב לשעון, ערוץ 1 הגיעו לסקר את שלושת ההכשרות שהוא העביר בהצלחה מרובה.

אם ההיגיון לא עזר לי, בוא ננסה משהו לא הגיוני.”  אלכס סטרניק, אל כס הצחוק

הקמתי את מועדון הצחוק הראשון בישראל מול הכנסת, הנחיתי ג’יבריש לקהל הרחב, בפסטיבלים ובכנסי שלום בין יהודים וערבים.
ב-2007 הוכשרתי באימון צחוק אצל ד”ר אנט גודהרט בדנמרק, פסיכולוגית קלינית, מי שהטביעה את המושג ‘fake it till u make it”.

מה שמינף את עבודתי עם הנונסנס לחו”ל היה כנס מנחי יוגה צחוק עולמי בברלין בשנת 2006 בו זכיתי בתחרות איש הג’יבריש לאותה שנה. קהילת היוגה צחוק בגרמניה התחילה להכיר את עבודתי ובהמשך זכיתי להנחות סדנאות וקורסים בגרמניה.

אלכס סטרניק- תרפיה בצחוק ונונסנס- אלכס מקבל את הGOLDEN LAUGHTER AWARD לשנת 2014

ההכרות שלי עם תיאטרון האבסורד היתה ב- 2009 בגרמניה. מאז הנחיתי סדנאות וקורסי הכשרה ברחבי אירופה, הופעתי בתקשורת וההבנה שלי אודות הקשר של הנונסנס בטיפול במשברים מלחמות ו”צונאמים” אישיים, העמיקה.
הפקתי את הגעתו ארצה של האתיופי ששבר את שיא גינס בצחוק רצוף, אותו הכרתי כשחייתי באתיופיה. האיש שהחל לצחוק בעקבות רצף של אסונות אישיים, עשה מעשה יזום על מנת לצאת מתפקיד הקורבן ויצר עבור עצמו חיים חדשים. זה ריתק אותי! גמענו יחד את ישראל מצפון לדרום בסדנאות ובמפגשים רבים: אתיופים במרכזי קליטה ומנחי יוגה צחוק ומפגשים עם יהודים וערבים.

המשכתי את המחקר שלי איך מובילים אדם לצחוק או לבכי באמצעות נונסנס לטובת ריפוי ושחרור והנחתי קבוצות באוסטריה, סלובניה, פינלנד, אנגליה, צרפת ואיטליה.

כיום אני עובד בישראל וברחבי העולם עם אנשים פרטיים, ארגונים וחברות, מפיץ את תחום ההתמחות שלי בלהט ותשוקה. ישנם אנשים שאני מטפל בהם בסשנים אישיים, ישנה פעילות מצוינת בקבוצה המיועדת לפרטיים וגם לארגונים. אני מרצה במוסדות התרבות, למי שמעוניין לקבל הבנה יותר מעמיקה בתחום. בנוסף, אני מכשיר מנחים בתחום תרפיה בצחוק (והיוגה צחוק כשער לעולם ומלואו)  ונונסנס  תוך שימוש בכלי האימפרוביזציה. בעבודה למען הקהילה אני תראפיסט הצחוק בעמותת אנוש.

הדרך שלי מלמדת אותי שאנשים יכולים לרפא את עצמם, לנוע מעבר לגנטיקה, לשבור חוקים, ולרדת מהדרך ההגיונית בקלות, לטובת בריאותם הגופנית והנפשית.”

אשמח לעמוד לשרותך,

אלכס סטרניק
אל כס הצחוק
תרפיה בצחוק ונונסנס

אלכס סטרניק

  • מומחה לאמנות הנונסנס
  • מאמן בינלאומי לתרפיה בצחוק
  • מרצה, שגריר הצחוק וזוכה פרס ה- Golden Laughter Award.
  • המורה הראשון ומביא השיטה יוגה צחוק לישראל-2004
  • תזונאי קליני